Artykuł sponsorowany

Jak często przeprowadzać przegląd klimatyzacji?

Jak często przeprowadzać przegląd klimatyzacji?

Korzystanie z samochodu podczas letnich upałów może być uciążliwe, jeżeli nie został wyposażony w sprawnie działający system klimatyzacyjny. Pozwoli on nie tylko na obniżenie temperatury, uprzyjemniając podróż i poprawiając poziom bezpieczeństwa, ale także przyda się przez resztę roku, pomagając w radzeniu sobie z zaparowanymi szybami, czy wspomagając pozbywanie się szronu. Warto jednak pamiętać, że układ ten musi być regularnie serwisowany.

Co jest ważne dla utrzymania dobrego stanu technicznego klimatyzacji?

Układ klimatyzacyjny w aucie powinien być prawidłowo eksploatowany, co może wydatnie zmniejszyć tempo, w jakim będzie ulegał zużyciu. W grę wchodzi tu m.in. wyłączanie go na jakiś czas przed zakończeniem jazdy, żeby można było pozbyć się wilgoci gromadzącej się w parowniku, zapobiegając jego korozji. Nie można ponadto zapominać o chłodnicy klimatyzacji, czyli skraplaczu, który musi być nie tylko całkowicie szczelny, ale także zachowywać drożność przewodów oraz wszystkich przestrzeni między lamelkami, co pozwala na efektywne przekazywanie ciepła do opływającego podzespół powietrza. W ramach serwisu należy też pamiętać o kontroli poziomu czynnika chłodniczego. Istotne będzie też odkażanie przewodów powietrznych, w którym mogą gromadzić się zarodniki grzybów pleśniowych bądź groźne dla zdrowia bakterie. Są one nie tylko niebezpieczne, ale także wpływają na komfort korzystania z systemu, powodując nieprzyjemny zapach. W czasie przeglądu klimatyzacji należy też sprawdzić działanie zaworu rozprężnego. Liczy się również funkcjonowanie elektroniki oraz wentylatora wymuszającego ruch powietrza.

Jaka powinna być częstotliwość serwisowania klimatyzacji?

Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzanie stanu technicznego urządzeń przynajmniej raz w roku oraz doraźnie np. przy okazji przeglądu. Optymalnym wyjściem byłoby poddawanie całości kontroli przed okresem szczególnie intensywnej eksploatacji, a więc wczesną wiosną oraz tuż po nim, czyli późną jesienią. Warto pamiętać, że w razie stwierdzenia niedomagań wiele elementów układu można poddać regeneracji. Dobrym przykładem jest tu chłodnica, w której można jedynie wymienić rdzeń, co bardzo zmniejsza poziom ponoszonych kosztów. Radiator Service z Poznania jest firmą specjalizującą się w tego rodzaju zadaniach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.